Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 8 maj 2013

Vilken bra träningsvecka!

Igår var det dressyrträning för Mimmi och när jag kommer upp till Svabesholm kommer Ylva i bil utan släp?? Chili hade tydligen så ont i ryggen att hon inte ville rida honom så då bestämde vi snabbt att då får jag väl utnyttja julklappen från dig idag och rida själv.

Efter uppvärmning jobbade vi mkt. med kavalettibommar
Efter dom skulle vi göra halt mellan 2 cavalettiblock

och sedan fatta galopp och galoppera över 2 bommar på långsidan

Mkt. nyttig övning för mig och Bonzo då cavalettibommar inte är Bonzos favoritövning och cavalettiblock alltid har varit som spöken för honom...Han var jätteduktig i slutet och jag kunde känna att min skrämselhicka över att vi ska snubbla över alla bommarna på marken försvann.
Sedan var det dags för att göra slutna från A snett igenom!
Jisses, där samarbetade inte alls min höger och vänster hjärnhalva i början!
Men på slutet gick det OK men dock något som vi måste öva mkt. mer på!

Ikväll var det då dags för hoppträning och jag var ganska spänd på hur Bonzo skulle vara efter ett tufft dressyrpass kvällen innan och en ganska varm dag idag.

Började med att skritta på utebanan och böja igenom honom medans gruppen före skulle bli färdiga. När vi kom in så travade jag igång direkt så att han var framme när vi började träna.
OH MY GOD så fin han var och såååå hoppsugen! Började ganska snäll bana på 0.90 cm och sedan när vi skulle hoppa längre bana så åkte det upp till 1-1.05.
JAG RED och det kändes så himla bra! Höll alla relaterade avstånd på dom sprången det skulle vara och när vi var färdiga säger min tränare "Anne, idag rörde du inte händerna på hela tiden utan bara red"!
FAN rent ut sagt va lycklig jag var när jag körde hem! Äntligen börjar det släppa igen och jag vågar rida på relaterade linjer och låter bara hinderna komma till mig!

Känns helt ok att debutera 110 på söndag efter denna fantastiska träning ikväll!

2 kommentarer: