Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 12 maj 2013

Oj oj oj vilken debut!

Idag var det dagen D att bestiga 110 på banorna igen!

Hämtade upp Pia vid 9-tiden i Sjöbo och styrde mot Ribban i Malmö. Stor bana med jättefint underlag. Ända minuset med denna tävlingen är att parkeringen ligger ca 10 minuters gångväg från tävlingsplatsen så det blir många PW rundor under en tävlingsdag.

Gick banan till 1:a klassen som var 1 meter och kände mig cool lugn (herregud så skönt). Dock var hinder nr 3 (en oxer) väldigt konstigt ställt där man var tvungen att komma rakt på från långsidan rakt in mot vänster. Hinder 1 & 2 började med böjd linje och jag kom inte riktigt bra på ngn. av dom och var inte alls igång när hinder nr 3 närmade sig. Såklart så satt jag och höll och höll och Bonzo stannade. Hoppade hinder nr 1 igen och utgick!
Sablar så besviken har jag nog aldrig varit på mig själv och förbannade min urusla ridning!
Var ju inte dom bästa förutsättningarna när jag ska debutera i 110 i nästa klass direkt....

Var riktigt arg i 30 minuter, tog 1 korv, drack en energi dryck och gick bort till min tränare Ulrika som oxå var där och skulle tävla sin unghäst. Kom överens att gå banan tillsammans!
Var nog den bästa idén jag fått på länge annars hade jag nog inte klarat av att gå in igen!

Bangång och jag är pricken i grön kofta som ser ut som att jag vill hoppa upp i Ulrikas knä och gömma mig

Fick lova Ulrika att INTE utgå om jag fick ett stopp utan andas djupt och gå på igen!
Jag kan nog ärligt erkänna att jag var som asplöv och benen var spaghetti när jag gick mot trailern för att ta ut Bonzo.
På med dressyrsporrarna så att jag fick lite extra drivhjälp.
Red fram en underbar häst som varit riktigt, riktigt fin i markarbetet idag!
Red bort mig på framhoppningen och hade NOLL galopp!
Tog ett djupt andetag och blev förbannad på mig själv igen och red sammanbiten in på banan!
Får in en bra galopp och seglar över nr 1, nr 2 som är ett räcke seglar vi oxå över.
Böjd linje ner mot en oxer och tyckte inte själv att jag störde honom men fick en tvärnit!
Andas, andas, klappa Bonzo, fatta galopp och styr emot igen! Seglar över och hoppar sedan 4a, 4b, 5 en böjd linje igen mot hinder 6 som är en oxer. Bakbommen åkte ner då vi nog kom lite stort över.
Sista linjen med räcke in och oxer ut börjar jag le igen och kan berömma Bonzo då jag inser att jag faktiskt kommer att ta mig runt!

Så jäkla happy över mig själv att jag tog tag i spökena idag och gav mig F på att genomföra min plan! Tyckte väl ientligen inte att 110 var högt idag utan det var nog dom där "nerverna" som spökade och som Ulrika så klokt sa "DU ÄR REDO FÖR 110"
Kommer säkert ta ett par starter i 110 innan jag lugnar ner mig men det är helt ok :)

Bonzo blev sömnig av alla drama idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar