Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 30 mars 2013

Så jäkla roligt att vara igång igen!!!

I torsdags kl 16.00 började mitt påsklov och det startade jag med en väldigt efterlängtad hoppträning på kvällen.

Ulrika hade planerat så att jag var själv och tränade för henne vilket var perfekt eftersom Bonzo skulle ha en mer "light" hoppträning.
Började med upphöjda kavalettihinder på böjt spår som där var 2 travsteg imellan.
Hmmmm, Bonzo tog det i 99% av fallen i galopp på studs.
Han är otroligt jobbig med att trava i övningar och tar gärna the easy way out och galopperar istället....
Så till slut blev en serie kavaletti i galopp på studs :)

Efter det skulle vi hoppa en serie på långsidan med 3 oxrar.

Hahaha, jag önskar att vi hade filmat för när vi vände upp och Bonzo insåg att han skulle få hoppa riktigt sken hela hästen upp och laddade iväg. Så fint han hoppade den serien dom 3 ggr vi gjorde det och sista oxern hamnade på ca 110 innan vi tyckte att det fick vara!
Avslutade träningen med att ha lång anridning mot ett räcke snett igenom.
Fick till det oxå riktigt bra :) och kunde nöjt svänga hemåt trots att det var 8 veckor sedan vi tagit ett enda språng över ett hinder!

Igår red jag ut honom en lång runda i skritt och på eftermiddagen fick vi god påskmiddag hos mina föräldrar.

Idag började jag dagen med att åka till "giljotinen" på viktväktarna och har nu 4 kg att gå ner igen.
Tja, det är bara att hugga in och kämpa på!
På eftermiddagen körde jag upp till ridhuset och satte lite mer press på Bonzo i markarbetet och han var riktigt fin i slutet. Dock kan jag känna att den formen vi var innan skadan har vi en bit till. Men det är ju det som är utmaningen med ridning att man hela tiden får kämpa på!

På våran avelshörna i stallet har jag bara en känsla att det nog inte dröjer så länge till!
Men Hedvig är mysteriet själv så jag kan ha fel...


Ha en trevlig påskafton alla goa vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar