Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 2 mars 2013

I am bored!!!!

Okej, okej jag vet att jag inte varit utan ridning så länge men jisses vad jag saknar att segla över hindren med Bonselons eller rida ett härligt dressyrpass!

Idag har jag städat bilen invärtes vilket var verkligen välbehövligt...sedan har min SNÄLLE man tömt gödselstacken och tagit in 9 hösilage balar.

På em blev vädret råare och vinden satte in så jag tog in hästarna redan vid 3-tiden. Bonzos bula på insidan av frambenet var lite mindre när han varit ute :)

Hästars beteende är så jäkla kul att se och det skiljer sig inte jättemycket från oss människor kan jag tycka ibland. När jag skulle ta in hästarna så gick Hedvig snabbast in som vanligt och längtade nog till mat och värme och sedan gick Ciclonica in och sedan ut igen. Bonzo stod direkt utanför dörren men i vanlig ordning när han ser mig med grimman gör han en helomvändning och tror han ska få med Ciclonica på världens race. Döm om hans förvåning då hon sparkar bakut mot honom och sedan går in. Bonzo stannade upp direkt och hela hans uttryck var "VAD HÄNDE & HUR VÅGAR HON???" Ciclonica insåg nog sitt övermod och gick faktiskt direkt in i sin box...Jag kunde inte annat än skratta åt deras beteende!

Så lördagen har gått trots allt utan ridning och tävling men imorron åker jag och tittar på Nationella tävlingar i Lund  & tittar & lär ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar