Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

torsdag 14 mars 2013

I am back!

Oj det blev ett långt uppehåll på bloggen denna gång.

Nu när jag inte har kunnat rida på Bonzo har jag roat mig på helgerna med att åka ut och hjälpa och titta på mina vänner som tävlat istället. Har på kuppen blivit en mästare på att filma ekipage med iphone så jag vet några som kommer sakna när jag tävlar själv igen, hahaha!

Har väl även konstaterat att ientligen har det inte gjort så mkt. att man missat tävlingar och träningar som varit då vädret har varit bedrövligt.

I tisdags var det då äntligen dags att åka iväg med guldklimpen Mr B till Löberöds Hästklinik. Vana trogen att det kan ta lååååång tid där packade jag med mig mackor. Vilket nog var tur eftersom jag anlände dit 09.00 och körde därifrån 15.30.

Efter böjprov, longering, bedövning, röntgen så är statusen att höger bak har Bonzo lite spatt som dock inte har ändrat sig sedan vi röntgade honom för 1 år sedan så det stör honom inte mer än att han ibland inte trampar riktigt igenom sig med det benet.
Sedan var han precis som jag kände halt på höger fram. Där har han lite förändring på strålbenet vilket vi nu får hålla koll på så att det inte blir värre.
Veterinär Lisa tyckte att ientligen skulle nog Bonzo må skitbra av en behandling med Tildren men då denna kostar 3500 kr och inte alla försäkringsbolag täcker den får jag nog kolla upp detta med Folksam först

Fick tid hos Peter Hovslagare som är på Löberöds Kliniken varje tisdag en timme efter röntgen så framskorna åkte av för att sätta på ringskor i aliminium och silikonfyllning.


Peters filosofi är vi förhoppningsvis i slutändan endast behöver ringskor på honom i lite annan modell som typ den här

Han ska även få smärtstillande i 10 dgr och om 2 veckor ska vi på återbesök.
Tills dess är det skritt/trav utan att han blir ansträngd som gäller.
Så igår red vi ut på vägen i 30 minuter och det var en väldigt väldigt glad häst med spetsade öron hela vägen och piloten ovanpå var lika glad :))

Imorse vaknade man till ett vitt landskap igen och humöret sjönk något men ännu en gång insåg jag att det var skönt att man inte skulle tävla i helgen då vi väntar ännu mer snö idag.

Ikväll väntar bio "kodnamn Lisa" med Pia och en massa kackel förståss.
JOHAN FALK - KODNAMN LISA

3 kommentarer:

  1. Hoppas det hjälper med vila & smärtstillande till fina Bonzo! Är tanken med ringskon att avlasta, eller? Kram Vera

    SvaraRadera
  2. Tack :) Ja det är tanken att det ska avlasta hoven eftersom han har tunna sula och är otroligt ömfotad, kram

    SvaraRadera
  3. Nu håller vi tummarna :)
    Kram

    SvaraRadera