Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 10 juli 2011

Inget föl ännu och jag HATAR flugor!!!

2:a vaknatten är avklarad och det har hänt ganska mkt. inatt.
Hedvig har varit orolig och skrapat och vandrat mkt. och mellan kl. 02.00-04.00 var jag klarvaken och helt övertygad om att hon skulle föla. När jag insåg att det nog var ganska lugnt försökte jag sova men då tyckte flugorna att det var skitkul att vara i både öra, näsa och mun och eftersom jag inte vågade lämna soffan och tv´n fick jag försöka stå ut.
Imorse hade juvret växt lite till och hon har släppt helt och hållet bak så nu kan det inte var långt kvar.

På morgonen stack jag iväg till ridhuset direkt och red ett markarbetespass eftersom sedan skulle hela familjen till stranden.

Stranddagen har varit urmysig och vädret kunde inte varit bättre så nu ska jag försöka ladda inför ännu en natt i soffan med tv´n och flugorna....

Min man och son är inga badkrukor direkt och jag kan tillägga att vattnet var så kallt att det gjort ont i benen att gå i

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar