Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

måndag 11 juli 2011

Ciclonica är född!

Då har vårat första underverk i hästaveln kommit till världen!
Vakade inatt igen och klockan 02.00 vaknade jag av konstiga ljud. Såg att ngt stack ut bakom Hedvig och hon la sig ner. Jisses amalia jag har nog aldrig kommit så snabbt upp och sprang upp och väckte Kalle. När vi kom ut var hon redan född och allt hade gått helt enligt regelboken :)
Väckte Matilda och Carl Philip som fick komma ut och titta på underverket och efter att Hedvig rengjort henne och fostersäcken var borta gick vi in och rengjorde naveln.
Att resa sig var inte helt enkelt för henne och hon är VÄLDIGT långbent! Kalle var inne och hjälpte henne upp ett par ggr och till slut så gick hon än om på ganska vingliga ben. Hedvig putta till henne till ljuvret och snart kunde vi höra ett ljuvligt smackande.
Hon har redan gnäggat 2 ggr och har samma mörka gnägg som sin mamma ;)
Färgen på henne är brun med 3 vita ben, svart man och svans och en liten stjärn i pannan. Kan vara ngn. liten vit fläck på mulen oxå men det har jag inte kollat jätte noga ännu.
Kl 04.00 rasade jag och Kalle i säng igen och nu har jag precis varit ute och gett dom frukost.

En alldeles nyfödd Ciclonica
Hedvig tvättar rent
Står upp för 1:a gången


1 kommentar:

  1. Stort grattis och vad skönt det gick så bra! Kul med ett sto så ni kan fortsätta avla :-)men vad hände med fuxklubben? ;-) kram Vera

    SvaraRadera