Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 2 juli 2011

Blev ingen tävling idag iheller

Eftersom det hade regnat ganska rejält under natten och våran gårdsplan stod helt under vatten ringde jag till tävlingsplatsen som ligger ca 9 mil hemifrån och förhörde mig om deras underlag klarat nattens regn bra.
Jodå, fick jag till svar vi har bara en vattenpöl på banan och den håller dom på att dränera bort just nu.

Vad tror ni jag fick se när jag kommer dit???
Ja inte en liten vattenpöl utan ett flertal stora på hela banan och underlaget var både djupt och tungt. 
På framhoppningen var underlaget ännu värre så jag hade inte ens kunnat hoppa fram ordentligt.
Självfallet startar inte jag Bonzo på sådant underlag när han precis varit halt och blev ganska irriterad då jag ändå hade ringt innan och förhört mig om underlaget innan jag körde.
Kan bara konstatera att det börjar bli ont om tävlingsplatser med riktigt bra underlag :(

Körde därifrån direkt hem till Ulrikas ridhus och hoppade lite där istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar