Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 30 november 2014

Aktion = rodeohäst!!!!

Sonen var på P&J igår och dagens mål var att galoppera hela banan vilket dom lyckades med till 85%. Jätteduktiga var dom och på sista hindret snubblade Silver till och gick ner på frambenen så Carl Philip flög av, men som hans kloka mamma sa att ska du ramla av så gör det efter målgång!

Idag hade jag fått den fantastiska idén att sätta igång Aktion i skritt så att han har rört sig lite innan nästa återbesök den 9/12. Eftersom han har varit så cool hela 4 månader så trodde jag inte det skulle vara några problem!
Ehhh, jag fick tänka om ganska snabbt!

Kom upp i sadeln (halleluja moment btw), Aktion taktade ca 20 steg och sedan satte bocksprången igång! Ponnyn och sonen låg farligt nära framför så jag tog snabbt beslutet att gå av igen och gå in och hämta longeringslinan.
Tanken var att han skulle skritta runt! Den tanken hade inte Aktion!
Han ömsom stod på 2 ben, ömsom hade alla 4 hovarna i luften, sparkade bakut och bockade som värsta rodeo hästen! Skritten sket han i och satte iväg i världens galopp och levde bus! Det tog ett tag innan han lugnade ner sig och jag var glad att jag hade tagit beslutet att stå på marken idag!

Får bli Ulrikas skrittmaskin ett par dagar nu så den värsta överskotts energin ger med sig



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar