Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 8 november 2014

Corsa bus har kommit hem från betet!

Idag var det dags att hämta hem Corsa från betet.
6 månader har dom haft världens bästa bete och alla 3 (Regna, Humlan & Corsa) såg väldigt välmående ut!

Det var full bus i hagen när dom såg att vi kom och jag som legat i migrän halva natten undrade stilla hur detta skulle gå....
Ut med Corsa först och Bonzo hade följt med som sällskap för att underlätta lastningen. Tog bara 5 minuter att lasta henne och sedan körde vi!
Tyvärr hade nog Humlan seperations ångest och sprang efter trailern i hagen fullt gnäggande.
Detta satt igång Corsa i trailern med och det lät som att hon välte hela trailern. Kalle tittade på mig och sa "de där lät inte bra". Nej, sa jag men kör en bit till så ser vi om hon lugnar ner sig när hon inte ser Humlan mer.
Resten av färden hem gick bra och när jag öppnar dörren och väntar att få se en mule ser jag en svans!!!
Hon hade alltså stregrat sig och slått över och sedan när hon rest sig igen stod hon med huvudet mot baklämmen. Inte en endaste skråma på varken henne eller Bonzo som tur var!

Nu är hon hemma och är otroligt lätt att hantera och verkar tycka att det är rätt så nice att vara hemma igen.
Den enda som har en depression är Aktion som tycker livet är fruktansvärt orättvist att Bonzo får gå med Corsa och han får gå själv (blir billigast för matte då Bonzo inte kan bita sönder täcken denna vintern)

Skulle jag gissa idag så tror jag Corsa hamnar på 165 i höjd vilket är precis lagom stort! Men hon är ju bara 1 år så mycket kan ju hända!

Avslutade lördagen med att fynda "stövlar mot all lera" för halva priset! Denna vintern tänker jag inte få in lera i skorna! Finns varmfodrade strumpor att köpa till men det får bli nästa månad!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar