Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 28 november 2014

Sonen går framåt igen!

Måste börja med att berätta hur duktig sonen och ponnyn var hoppträningen igår kväll!
Eftersom Cornelia inte kom fick han privatlektion för Jannicke. Skulle börja med att hoppa ett kryss på volt som hon höjde upp efter varje gång och  i slutet låg det på 75 cm. Jisses, och sonen bara styr på och hoppar som ingenting. Ponnyn såg överlycklig ut och tyckte nog det var kul att hoppa lite högre. Sedan gjorde vi om det till ett räcke på volt och där slutade dom på 70 cm utan problem.
Jannicke och jag fnittrade högt över hur kaxig och självsäkert Carl Philip red mot hindret varje gång och hans mjuka stil över hindret.
Träningen avslutades med en kortare bana med 4 språng på 60 cm vilket dom också klarade galant!
Shit så stolt jag & tränaren blev över honom!



Kommer ihåg när mina döttrar tävlade & red och jag var precis lika stolt över dom då och är över deras val idag!

Veckan har sprungit iväg (fast man är hemma....) och huset är nu kliniskt rent och pyntat. Idag tog jag mig en sista dag i shopping världen då jag vet att det snart blir HYSTERISKT i affärerna inför julen och det är det sista jag toppar på min lista.  Då Stallshopen hade 20% på allt i affären och bjöd på grillad korv så var ju sista besöket ganska givet. Trevligt att träffa ryttar kompisar och snacka häst en stund!
Dock kan jag ju säga att vädret så ganska misstänkt ut när jag körde iväg och mycket riktigt har det både snöat lite och haglat idag, brrrrrrr....
Nåväl, imorron ska sonen på pay & jump igen och sedan ska pappa på julfest med jobbet på kvällen så imorron ska jag och Carl Philip ha myskväll :))

TREVLIG HELG ALLA GOA VÄNNER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar