Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

tisdag 25 november 2014

Min duktiga lilla unghäst!

Idag kom hovslagaren på eftermiddagen och eftersom dom inte träffat Corsa sedan hon åkte på bete i april var jag spänd på hur hon skulle uppföra sig (blev verkad en gång på betet och då var det inga problem)

Hon har dock varit väldigt cool att hantera ända sedan hon kom hem så jag var nog inte jätte orolig

Vi tog henne först och helt plötsligt tycker John & Ellie att upp med hovarna på järnet... Lika bra att hon vänjer sig direkt! Jahapp! Sagt och gjort så stod lilla Corsa med ena framhoven på järnet och blev fint verkad på hoven. Sedan andra framhoven och även den gick jättebra.
Bakhovarna gick även dom galant och jag var så stolt att jag kunde smälla av!

Sedan blev det snabbt in och göra kvällsmat innan sonens markarbetes träning för Jannicke. Jag undrade stilla var värmen blev av då graderna sjönk snabbt till +1 grad... Klädde på mig alla varma kläder jag kunde hitta då jag vet hur mycket man kan frysa när man står still i ett ridhus.
Carl Philip fick träna själv ikväll och fick träna på att dels sitta ner i traven och dels göra bra galoppfattningar. Han kämpade på bra och var riktigt duktig!
Väl hemma var det väldigt gott med varm glögg och pepparkakor




Måste också rekommendera ett väldigt gott te. Jag har nästan slutat med kaffe nu när jag går hemma och blivit helt insnöad på te och köpte på mig ett gott lager i Flyinge av en av utställarna där
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar