Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 11 januari 2017

Har aldrig hänt innan....

I alla år som jag pendlat till jobb så har jag alltid kommit hem vilket snö oväder det än har varit.
Hade möten inplanerat hela dagen och satt och såg stora tunga snöflingor börja vräka ner redan vid 11.00
Hörde vid lunchtid att en buss kört av vägen vid Staffanstorp men tänkte bara "Oj, jaha"
När jag kom ut från mötet vid 16 tiden tänkte jag att jag kanske skulle kolla om bussen var försenad på Skånetrafikens sida. Döm om min förvåning då ALLA bussar hem till Sjöbo var INSTÄLLDA.
Var inte speciellt förtjust i att Kalle skulle köra från jobbet utanför Sölvesborg hela vägen till Lund för att hämta mig men som tur var hade han varit på kundbesök och var precis utanför Höör när jag ringde.
Blev hämtad vid halv 6 och var riktigt glad att vägarna redan var bättre när vi körde hem
Riktigt skönt att landa i soffan denna kvällen
Nästa gång Skåne får snö ska jag vara ute i bättre tid!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar