Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

måndag 22 februari 2016

Stroppy Mare!

Nu när jag ägt Xena P i lite över 1 år så kände jag väldigt väl igen symptomen när brunsten satte igång. Hyperkänslig, går lite bredbent bak och skjuter mig framåt i sadeln i början när vi ska rida. Hon är absolut inte dum på något vis men visar att hon är lite obekväm av det. Förra året visste jag ju inte riktigt vad det var och satte inte in någon åtgärd men efter att ha känt hur fin hon var på hösten utan några brunster så har jag nu inhandlat stroppy mare till henne och hoppas att det ska lindra symptomen lite
Bildresultat för stroppy mare
Sedan är hon även för tillfället SUPER PIGG!!! Men lugnar mig med att det är ganska många hästar runtomkring som är det nu så det är väl ett väderbeteende :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar