Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 14 februari 2016

Man blir aldrig uttråkad med hästar i sitt liv!

Om Xena P var hoppstjärnan förra veckan så var Bonzo det denna veckan! Det är väl det som gör det roligt och utmanande att hålla på med hästarna att ingen vecka är den andra lik! Tror Xena P har lite brunst och är superkänslig för allt och ligger på som en iller i hoppningen.
Bonzo fick upp sonens tränare på ryggen i torsdags och jag tror allt hon blev lite kär i honom och tyckte han var super trevlig att hoppa och rida på marken.
Min finaste Bonselons!
Sonen gjorde en super runda och det är återigen så himla kul att se att det börjar lossna för ponny ekipaget
Vi fick även en paketavi adresserat till sonen på torsdagen från Agria shop och vi förstod ingenting! Ringde upp dom och fick beskedet att han vunnit en tävling från när vi var på DUS dagen i Flyinge i januari och gissat rätt antal fruktkolor. Fin fint shabrak till ponnyn som har nog dom flesta shabraken i Skåneland!
Om man njöt av vårkänslan i fredags så vaknade man istället  igår morse och första kommentaren var nog "VA??" när jag tittade ut och såg att allt var vitt. Så himla tacksam att jag inte anmälde mig till Skabersjö denna helgen! Typiskt väder i februari/mars som kan hoppa från vårkänsla till full vinter och tillbaka igen!
Sedan var vi och hoppade med Jannicke på Bollerup och passade på att hoppa samma bana som det varit P&J på tidigare under dagen men med lite andra hinder. Mannen var med och döpte om Xena och Lotten till Turbo 1 och Turbo 2??
Dagen avslutades med den nog godaste hjortgrytan jag någonsin har gjort (och tro mig med hjortfarm har det blivit ganska många under åren). Denna bestod av bl.a. kanelstång, chili, stjärnanis, lagerblad, oxfond osv. Serverat med gratinerad potatismos.
Sedan har väl ingen missat att det är ALLA HJÄRTANS DAG idag och jag som älskar min familj mer än allt annat serverade detta till alla. Visst kommersiellt men ganska mysigt att skämma bort sin familj med små medel och stor omtanke!
Sedan har jag bakat egna semlor för första gången i mitt liv som faktiskt slog alla köpta med hästlängder!
Själv fick jag av min älskade man 20 underbara fina vita tulpaner (fick dela upp dom i 2 vaser)
 
Ny vecka nya möjligheter väntar runt hörnet!
Bildresultat för nya möjligheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar