Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 20 juni 2015

Fina lilla Lotten!

Jag går mycket på magkänsla och bakgrund förståss när jag köper en ny häst/ponny och Charlotte "Lotten" kändes perfekt när vi provred henne.
Sedan ska man ju ha med sig att hon är dels sto och inte bytat ägare på 5 år vilket kan förändra en ponny till något annat i början på ett nytt ställe.

I torsdags fick Matilda rida ut på henne och jag red Bonzo. Lite piggare än Silver är hon ju och med lite mer nerv men ändå lyssnande.

Igår hade vi bestämt att köra till ridhus så att Carl Philip kände sig säker med fyra väggar omkring sig. Vi visste att lastningen i början kunde ta tid innan Lotten vänjer sig vid oss och ny trailer. Efter 45 minuter där alla i familjen utom Carl Philip försökt så fick sonen ombord henne och vi pustade ut och körde till ridhuset.

Jag började rida henne då hon var lite på tårna och sedan fick Carl Philip ta över och allt gick jättebra!
Dreamteam!
Får väl tillägga att när vi skulle hem så lyckades mannen efter 30 minuter få på henne så nu är han värsta hästkarlen här hemma enligt honom själv.... Ja, ja problemet med hennes lastning är litet och kommer att lösas så snart hon är van med oss och trailern.

Midsommarafton firades hos svärföräldrarna en stund med go mat och jag kan ibland knipa mig själv över att jag är så glad över att Matilda är hemma igen! Hon är inte bara min dotter utan även min bästa vän!

Idag hade vi i planen att jag skulle rida Bonzo eftersom Matilda jobbar lång dag så vi lastade först Bonzo och sedan trippade Lotten lätt på.

Kändes något annorlunda att markarbeta och hoppa lite skutt på Bonzo efter att suttit på Xena i 6 månader. Tänk så snabbt man kommer ur en häst...Bonzo är mycket tyngre att rida och tar gärna egna initiativ framför hindren och tar av för tidigt. Xena är mer känslig och lätt för skänkeln och tar sällan av för tidigt.
 Älskar dock dom båda 2!!
Sonen var kaxig och både galopperade och hoppade hinder som inget annat och var själaglad (och det var mamma & pappa oxå). Vilken fin ponny vi har köpt till honom och så kul dom 2 kommer att ha tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar