Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 27 juni 2015

Fantastiska lilla häst!

Upp i ottan idag (05.30 nämligen) och ALLA knopparna på Xena hade löst ut.... Var bara att knoppa om medans hon åt och sedan snabbt in i duschen. Som tur var hade jag gjort baguetter med salami och brie till mig och sonen så vi åt frukost i bilen på väg mot Klippan (ca 1,5 timmes färdväg)

Det småregnade hela tiden så jag behöll jackan att rida i och brydde mig inte om kavajen idag.

Framridningen var trång och det var hästar överallt och ingenstans och minst 5 hästar hade röda rosetter i svansen. Till slut gav jag och Xena upp då hon blev jättespänd och gick därifrån och skrittade bland alla trailers istället tills vi skulle in på framhoppningen.

På framhoppningen var hon lugnare än förra tävlingen men jag nöjde mig med ett par språng och gick sedan ut och skrittade.
Precis innan vi ska in på banan
Xena var nog lite trött i huvudet när hon kom in på banan men hoppade otroligt bra och tittade inte på något. Älskar när hon hoppar så att man känner bakbenen bakom sig.

Min 2:a klass idag skulle jag starta 3 timmar senare.... så jag strök mig och åkte nöjd hem.

Detta visar hur svårt det kan vara att fotografera ett sto som vill ha det på sitt vis..
Okej då jag börjar väl ge mig då!
Snygg så då?
Ett stort tack till Lina som tränat mig i hoppning sedans Xena kom hem till mig och imellan alla skratt tårar och kanske gnissel tårar sett att vi hade något att bygga på och nu när vi byggt upp oss sedan i Januari har så lätt när vi kommer ut på tävling. Det här kommer att bli så bra!!!
 
Bildresultat för tack så mycket för alla gratulationer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar