Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

måndag 22 juni 2015

Äntligen har tonåringen åkt på bete

Idag skulle då äntligen Corsa åka på bete till Humlan och Regna som hon gick med förra sommaren.
Mätte henne igår kväll och hon mäter nu 156 cm i mankhöjd så det ska bli intressant och se hur stor hon blir.


Lina kom hem och hjälpte mig att lasta och Bonzo fick följa med som sällskap. Duktiga Corsa gick på direkt och stod snällt hela vägen.


Dock när vi skulle lasta ur förstod hon inte riktigt varför hon skulle backa ut så det tog en stund. Sedan när hon väl var ute så spinnade alla hästarna i hagarna upp henne och jag hade en unghäst överallt och ingenstans.
Hörde på avstånd Ylva säga "ta det lugnt bara" och hörde mig själv tänka "hur fan då när jag har fyra långa ben överallt och ingenstans".
Till slut fick Ylva ta tag i henne och vi fick in henne i hagen med Humlan.

Nu hoppas jag att Corsa njuter på sitt bete och ser fram emot sin inridning till hösten...


Själva ser vi fram emot att kunna rida ut alla 3 imorron utan att behöva ta hänsyn till att Corsa blir ensam kvar hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar