Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 30 januari 2015

Många höjdarpunkter under veckan!

Jag kommer nog tyvärr bli en helgbloggare då jag inte har tiden över att blogga i veckan just nu.

I måndags var jag på dressyrträning och hittade ännu fler knappar på prinsessan. Så himla kul att rida dressyr när man får nya AHA upplevelser varenda gång. Hennes flås ska bara upp lite så att hon orkar en hel lektion sedan WHOAH!

Carl Philip har kommit igång med sina träningar för Jannicke och i tisdags på markarbetet var det mycket utan stigbyglar i galoppen och över bommar i galopp utan stigbyglar. Han var jätteduktig men ganska slut när vi körde hem :)
Igår var det dags för deras hoppträning och jag kan bara ta av hatten och buga för hur duktig min son är! Jannicke la upp 2 hinder från kortsidan, 1 räcke och en oxer. Sedan på andra kortsidan la hon bara en bom. Denna övningen gick mycket ut på att kunna rida rakt mot hindren. Oxern slutade på 80 cm och ganska bred och räcket avslutade dom på 90 cm.
Herregud va det går snabbt för detta underbart gulliga ekipage.
Sonen log brett hela vägen hem från träningen och jag tyckte det var lite synd att jag satt på Xena och inte hade filmat det för det såg så enkelt ut!

Imorgon är det dags för min hoppträning och jag läääängtar!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar