Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 11 januari 2015

En blåsig men mysig helg!

Igår startade vi helgen med att klippa Xena.
Var lite spännande även om Stina sagt att hon var lätt att klippa så var hon ju på ett nytt ställe för första gången i sitt liv!
Hon var inte helt bekväm men fann sig ändå i situationen och var jätteduktig. Klippte henne överallt utom på benen. 
Finns ju en hel del varianter på att klippa häst



Sedan fick Silver sig en andra omgång då föregående klippmaskin inte riktigt orkade med hans mulle päls förra helgen!

Bonzo såg mest lidande ut att behöva gå ut i stormen (men någon måste ju hålla Corsa sällskap). Vid 2-tiden stod dock Corsa och skakade så då fick dom komma in båda 2 (dom nyklippta 4-benta fick stå inne hela dagen).

Själv landade jag sedan i soffan och läste ut min 2:a bok på 1 månad (så himla bra och spännande bok)



Måste sedan erkänna att stormen och middagen gjorde att skribenten somnade i soffan "sittande" vid 22-tiden och vaknade "fortfarande sittande" 00.30! Hahaha, måste varit en syn för gudarna!



Idag startade vi med att köra upp till ridhuset med Silver och Xena och Bonzo & Corsa fick gå ut i en mindre hage i den fortsatta stormen.
Xena kändes jättefin i markarbetet och jag måste nog erkänna att jag är kär i denna häst! Så himla cool i allt som man gör med henne!
Kommer bli ett mycket spännande 2015 med henne!

Nu ska jag njuta av min sista lediga dag imorgon och sedan längtar jag till mitt nya jobb på tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar