Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 24 januari 2015

Jag har inte försvunnit!

Men det är ganska mycket just nu med nytt jobb, ny häst, träningar osv. osv.

Trivs kanonbra med jobbet och tycker min chef är super härlig att jobba med. Pendlingen har verkligen löst sig till det bästa också då bussen går rakt från Sjöbo och stannar nästan utanför dörren till jobb. Även när jag ska hem går bussen nästan direkt när jag kommer ut!

Förra veckan pimpade jag mitt rum då jag vill ha det mysigt med ordning och reda (tillbringar ju 8 timmar om dagen här) Kan inte med ord beskriva hur skönt det är med eget rum och att ha radion igång från morgon till kväll (blir ju mkt. lättare att jobba då)

Blev nöjd med resultatet
 
På hemmafronten har det varit mest lerigt och blött men nu är det mest frusit och knöggligt i hagarna. Kan inte bestämma mig om vad som är värst....
 
Grannen hade fått en ofrivillig svandamm förra helgen
 

På träningsfronten med hästarna har det varit mkt. funderingar hur vi ska få ihop det så att både Xena och Silver får den träningen dom behöver. Xena behöver byggas upp och behöver både dressyr och hoppträning anpassat efter henne m.a.o. privatträning. Denna veckan har allt löst sig och vårat veckoschema kommer att se ut som följer

Måndagar: Anne privatträning i dressyr för Mimmi
Tisdagar: Carl Philip markarbetesträning för Jannicke
Onsdagar: Longering Xena
Torsdagar: Carl Philip hoppträning för Jannicke och jag följer med och joggar Xena
Fredagar: VILA
Lördagar: Anne hoppträning för Lina och Carl Philip hänger med och rider brevid
Söndagar: Uteritt

Tränade för Lina för första gången idag och är verkligen supernöjd :)
Har aldrig hoppat så avspänt på Xena innan!
Tack Lina för en superträning :)))
Nu hoppas vi bara att Ylvas ryggskott går över så att hon också kan vara med på lördagarna :))

Btw. så ÄLSKAR jag min nya häst och ser verkligen fram emot att bygga upp henne och tävla henne så småningom :))


Har även hunnit att fynda på nätet eftersom jag har obefintligt med tid att springa i några affärer just nu. Behövde dels en längre dunkappa så att jag inte fryser ihjäl när jag väntar på bussen (e det åldern eller....) och en varm men något lättare väst att rida i. Hittade på HM både en dunkappa på rea och en urmysig väst. Treffligt när man kan fynda på nätet och det passar en perfekt när det kommer hem.
På VV fronten går det super och vi har en bra matsal på jobbet med massor av mikrovågsugnar vilket förenklar att ha med egen mat och dessutom har jag trevligt lunchsällskap med ett gäng
chefssekreterare som jag lunchar tillsammans med så efter 2 invägningar har jag gått ner 2,5 kg.
BARA 5,5 kg kvar....

Imorgon ska hela familjen till Flyinge på ungdomens dag och kolla på hoppclinic och ponnygalopp bl.a.

Trevlig lördagkväll önskar jag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar