Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 13 juli 2014

Underbar helg med massor av familjemys!

I motgångs tider brukar min mans och mitt motto vara "vi har en underbar familj och varandra och det är det viktigaste"



I fredags fick jag veta att från den 1/8-31/10 är jag endast inhyrd 50% på det företaget där jag är nu! Hade fått vissa förvarningar om det tidigare men hoppades att så inte skulle ske.
Eftersom vi dessutom är mitt i sommaren är ju chansen ganska liten att hitta en annan tjänst.
Så den 1/8 ska jag för 1:a gången i mitt liv till arbetsförmedlingen och anmäla mig arbetslös 50%.
Som den administratör jag är har jag redan fått in alla arbetsgivarintyg och fyllt i alla blanketter och kommer dit väl förberedd. Att det sedan blir en fortsättning efter den 31/10 är nog inte aktuellt så jag hoppas verkligen att jag hittar ett nytt jobb innan dess så att jag inte blir 100% arbetslös.
Så som ni kanske förstår har jag varit ganska låg hela helgen och behövde verkligen umgås med min familj och få massor av kramar.
När jag kom hem på fredagen hade Matilda köpt ett doftljus till mig och gjort en fin lapp med texten "Till världens bästa mamma", snuttan!

På lördagen var det simskoleavslutning och sonen hade varit duktig och tagit bronsmagistern i år
Kransen var kanske "litta" stor..
Eftersom det inte var direkt badväder packade vi oss in i bilen och körde till Kåseberga för att äta lunch
Älskar deras stekta sill med potatismos
 
På kvällen hade vi bjudit hem mina och Kalles föräldrar på grillning och det blev en väldigt trevlig kväll.
 
På söndagen regnade det och vi hade bestämt att om det blev dåligt väder så skulle vi köra in till Malmö och äta lunch och bowla.
Började med att äta jättegod sushi och sedan bowla på Big Bowl

Hemma väntade sedan filmkväll och en god middag med grillade fiskpkt och till förrätt hade vi rökta räkor, rökt mussla & aoili som vi köpt i Kåseberga dagen innan
 
TACK MIN ÄLSKADE FAMILJ FÖR EN UNDERBAR HELG!
NU SKA JAG LADDA OM SAKTA MEN SÄKERT OCH GE MIG UT I ARBETSSÖKAR TRÄSKET IGEN!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar