Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

torsdag 3 juli 2014

Atamon is da shit!

Fick tipset av min tränare Ulrika att köpa Atamon mot Aktions mugg på båda bakbenen. Baksidan med att ha en häst med fina halva vita ben är att man oftast får mugg på dom. Han har dock varit helt opåverkad av det men det ser ju lite äckligt ut.
Smörjt på Atamon nu i 3 dagar och igår kväll kunde jag börja dra av muggen. Får nog hålla på ngn. vecka men jag kan verkligen rekommendera detta när man får mugg. Dessutom är det ju mkt. billigare än när man måste få något från veterinären
Igår kväll hade Carl Philip och jag myskväll med hästarna och red inte utan myste i stallet istället. Bonzo fick sig en make up och blev fin i man och svans och Aktion fick bli ryktad.
Silver och sonen tog sig även ett litet bad!

Efteråt ställde vi ut lite hinder våran gräsbana och jag byggde en övning med mur in på långsidan, 4 galoppsprång, kombination med 1 galoppsprång.
I mitten gjorde jag galoppbom in och kombination med 2 galoppsprång.
Den yttersta långsidan fick Carl Philip och han byggde travövningar med cavalettiblock.

Det som är bra med våran gräsbana är att den lutar lite hit och dit vilket det oftast gör på utebanorna på gräs också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar