Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 19 juli 2014

Strandhäng och tävling

Helgen påbörjades med lite strand häng med barnen

Hälsade även på Corsa på betet och dom mådde toppen alla 3
Idag var det dags för tävling i Frosta och det gick ganska bra (kanske lite, lite undertempo) och tog oss till omhoppning där historien tog slut efter 2 hinder. Hmmm, låg lite fel på en oxer som låg i skuggan och red inte ordentligt (eller rättare sagt släppte skänklarna totalt och lutade mig fram). Aktion förstod inte riktigt och stannade och piloten gjorde en avsittning på fel sida. Självfallet tyckte jag då även att det var en kanon idé att hålla kvar tyglarna eftersom jag ramlade av och stod upp. Då backade självfallet Aktion och jag dröste ordentligt i backen. Aktion stannade upp och stod sedan kvar och tittade på mig med en förundrad blick varför jag låg där nere??
Slog mig ordentligt i vänster vad och får nog hålla mig ifrån ridningen ett par dagar.

Tja, vi var väldigt fina idag iaf! Piloten i röd kavaj och den fyrbente i snygg luva och shabrak. Så vi utgick med stil, hahaha!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar