Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

måndag 30 september 2013

Ska man inte vara uppvilad efter helgen???

Just nu känns det som att jag skulle kunnat sova mååånga timmar mer idag!

Helgen har varit sisådär...

I lördags hämtades Hedvig och det var lugnt sagt kalabalik i stallet. Corsa är ganska lugn när hon är ute med pågarna men inne i stallet är hon ganska stirrig och går gärna rakt över en så just nu får inte Carl Philip vara nära henne.

På eftermiddagen skulle våra föräldrar komma på födelsedags fika då jag fyllde år för 2 veckor sedan. Jag hade för en gångs skull gjort mig till och beställt tårta på konditori. Då jag avskyr grädd & sockerkaks tårtor hade jag beställt en mousse tårta med rabarber och jordgubbs bitar. Kalle hämtade tårtan när han hade varit med sonen på ridskolan och när vi sedan sätter oss och ska fika och jag skär 1:a biten visade det upp sig en bit med SOCKERKAKS lager med sylt imellan och på toppen var det hallon. Alltså inte ens rabarber och jordgubbar i närheten.... Åhh så jäkla besviken jag blev!!! Kommer ringa dom idag och fråga om kunden som fick min tårta blev nöjd!

Igår var jag och Aktion på dressyrtävling i Staffanstorp. Hade aldrig varit där innan och kommer inte åka dit igen. Själva ridhuset var mörkt med ett riktigt djupt skit underlag. Stackars Aktion blev jättespänd när han kom in där och skyggade varenda gång när vi red förbi en högtalare med musik. Tyckte ändå att jag fick till programmet ganska bra trots att han kändes lite seg (e nog pälssättningen) och skyggade lite.
Tyckte uppenbart inte domaren som såg ut som hon svalt en stor citron utan skrev ner oss fullständigt.
Märkligt kan jag tycka att min hästs gångarter och min sits har ändrats så pass mycket på 2 veckor???
Nåväl jag blev lugnare då hon även skrivit ner ett ekipage som red före mig (som jag tyckte såg väldigt flashiga ut) och gav dom endast 61%
Själv slutade vi med 53%
Något som vi självfallet ska ta igen med råge nästa lördag då det är dags för tävling igen!

Trevlig måndag all friends!

2 kommentarer:

  1. Samma domare?? Påt igen. Kram Vera :)
    http://horselifebyvera.wordpress.com/

    SvaraRadera
  2. Nope inte samma, men ändå?? Kommer däremot passa mig ifrån att tävla där hon är domare i fortsättningen :(

    SvaraRadera