Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

tisdag 17 september 2013

Sanslöst vad tiden springer iväg!

Kommer nog tyvärr bli en gång i veckan bloggare nu en tid, sorry!

Förra veckan bara försvann men innehöll så sanslöst mkt. roligt:

Tisdag: Bonzo på sin 1:a hoppträning sedan juni! Så fin och avslappnad, hjärtat mitt!

Onsdag: Aktion på hoppträning! Skitfin och lugn i början, sedan fick vi vänta lite länge och piloten blev spänd och då blir Aktion också spänd! Måste tänka på att han är mkt. känsligare än Bonzo! Testar på nuvarande bett ett tag till annars får jag byta till lite skarpare (då pratar vi från apple mouth till 3-delat i koppar....)

Torsdag: After Work med jobbet i Lund. Började på Harrys och slutade på stortorget. Mkt. rolig kväll med mkt. skratt och bus!

Fredag: Mkt. tacksam att Kalle hämtade mig i tid i Lund kvällen innan. Tung i huvudet dag som segade sig fram!

Lördag: Sonen ville på eget initiativ börja på ridskola igen och ge upp fotbollen. Åkte iväg till min gamla dressyrtränare som startat ridskola i liten regi hemma. Fick rida en urgullig blandning mellan shettland/russ som heter Ragge och är 19 år gammal. Efter 2 varv satt takterna i att rida lätt igen och mamma var stolt som en tupp! Så nu blir det ridning på schemat varje lördag hos Lisbeth. På kvällen ville han även testa att rida Bonzo när jag red Aktion! Bonzo var snäll och lugn som en filbunke men jag lät ändå Kalle gå brevid med en armlängds avstånd.

Söndag: Frivillig hästhjälp i form av sonen följde med mig och Aktion på dressyrtävling. Det regnade, regnade å regnade. Dressyrbanan hade en intressant vattenansamling mitt på banan som breddade ut sig till ena långsidan. Aktion tyckte alla med paraplyer var skrämmande och slängde sig hit och dit innan vi skulle in på banan. Det enda jag tänkte var att "bara rid och se vad som händer" Hahahahaha, när vi skulle vända tvärs över vid B mötte vi vattnet och Aktion tvärnitade. Red brevid och fortsatte programmet. När vi vänder snett igenom och ska öka traven möter vi vattnet igen och samma sak hände. Vinglade igenom snett igenom och sedan resten av programmet var utanför vattnet. Gjorde en perfekt sista halt och fick en 8:a på det och skrapade idag ihop 61,37% i LB1. Fantastiskt nöjd och ser bara potential att vi kommer bli mkt. bättre. Som grädde på moset var även mina föräldrar och tittade på oss och blev blöta dom också.

Måndag: Ny hovslagare i stallet som flyttat ner till Skåne igen efter att ha bott i övre delarna i Sverige ett par år. Erkänt mkt. duktig! Har även en mkt. duktig tjej som han samarbetar med. Gick kanon med Corsa, Hedvig var cool som vanligt och Aktion fick rättat upp sina framhovar efter att ha varit lite felskodd innan. Varmskoningen tyckte dock Bonzo var lite skrämmande när det pös och rök i hela stallet. Han var nog glad att det inte var hans tur igår utan han får vänta i 2 veckor till. Jag är hemskt glad att John Lethinen flyttat ner till Skåne igen och att jag får ha honom och Elenore i mitt stall som hovslagare.

Tisdag: Ups då var man 1 år äldre.....känner mig fortfarande inte som 49 år gammal så jag kör på vad jag känner och tittar inte på siffrorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar