Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

måndag 23 september 2013

Bra träningshelg!

Ny vecka igen med nya utmaningar, me like!!!

Hela helgen har gått i dressyrens tecken då Fredrik Böhling var nere och hade träningar. På lördagen fick Aktion visa sina talanger och jag blev inte besviken, shit så fin han var.

På söndagen var det Bonzos tur och även han var skitfin och Fredrik tyckte det var kul att se att han var så fint igång igen!

På hoppsidan med Aktion har jag betat mig igenom ett par bett och igår när jag hoppade honom hemma hos Ullis tror jag att jag hittat det som känns bäst just nu.
Ett bett som våran C-ponny Cloudy hade (blir så glad när jag slipper lägga ut pengar på bett)
Ett 3-delat D rings bett med kopparkula i mitten.
Hoppas det funkar lika bra på hoppträningen på onsdag.

Hann även med att tävlingsplanera i helgen för resten av året. Planen får bli att åka med 1 häst åt gången då Hedvig snart reser iväg och just nu vill jag inte lämna Corsa själv hemma. Försökte även när jag planerade att tänka på storleken på banorna och underlaget och var vilken häst passar bäst in.

Sonen var på ridskolan i lördags igen och han skrattade så han kikna när han och Ragge drog iväg i galopp :)) gullunge!

Lite drama avslutade vi helgen med också då Hedvig imorse stod med en näsborre som var nästan delad en bit. Vi kunde inte hitta någonstans i boxen var hon hade gjort det???
Skickade bild på eländet till veterinären som sa att om man inte syr direkt så kan det självläka och blir ett litet skönhetsfel efteråt och eftersom Hedvig är avelsto fick det bli så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar