Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

tisdag 1 oktober 2013

Mysmorgon!

Idag kommer min älskade dotter Matilda hem från Paris för att vara hemma i nästan 2 veckor :)))
Eftersom jag ska hämta henne vid halv 9 ikväll på Hyllie passade jag på att ändra arbetstiden idag till att börja senare och sluta senare.
Hann på morgonen både rida Aktion och handla mat för hela veckan, najs! Var riktigt skönt att komma till jobbet 10.00 och hunnit med allt!

Pratade med Aktions förra ägare på väg till jobbet då han känns lite halv seg just nu. Hon kunde inte komma på att han blivit påverkad av pälssättning förut men jag ger honom B-vitamin fall i fall. Kan ju också vara alla förändringar som kommit i kapp honom. Hahaha, däremot fick jag förklaringen varför han gärna vill sätta sig i knäet på en. Hans mamma dog när han var föl så han är uppfödd på flaska, pluttenutten! Fick iaf. en massa bra tips i hur jag ska rida honom i hoppningen så det känns bra.
Fick också veta att Ciclonica är en riktig hoppkanon. Hade hoppat över en hög mur in till grannens kossor och även hoppat ur boxen i stallet, totalt oskadd båda gångerna!
Är dessutom snabbaste hästen i hagen (pappa Cyklon var ju ganska snabb han med)!


Annars är det inte lugnare i stallet... Corsa är lugn när hon är ute men i stallet, hmmmm!
Hoppas det lugnar sig snart för det är ganska påfrestande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar