Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 6 oktober 2013

Upp som en sol och riktigt BAM ner som en pannkaka!

Lördagens tävling började med att när vi kört ca 10 minuter kommer jag på att jag glömt kavajen!!!
Hade ju gått om det varit hopptävling att tävla i koftan men inte riktigt på dressyrtävling.
Höll ändå tidsschemat ganska bra och när vi svänger av mot Önneköp utanför Kristianstad stämmer inte vägbeskrivningen alls....Ringer lugnt upp ett nr som står på ryttarmeddelandet varav en äldre man svarar "HALLÅ jag hör inte vad du säger"
Djupt andetag på Anne och försökte få fram en vettig vägbeskrivning då han i varannan mening sa samma "JAG HÖR INTE VAD DU SÄGER". Vägbeskrivningen var självfallet totalt fel och jag har nog besökt alla ytterområden runt Önnestad. Till slut när jag nästan var på väg att ge upp ser vi en LIIIITEN skylt med orden "tävling" och hittar till slut dit.
Jaja säger min dotter du kan väl be dom flytta ner dig i starttid. Jomen tjena mittbena det tror jag inte för vi är på dressyrtävling och inte hopptävling!
Fick 10 minuters framridning och tyckte ändå att han kändes fin. Kommer in på banan och han gör exakt samma som hästen före och vägrar gå upp på kortsidan där domaren har satt sig själv inne i en mörk tunnel i en hästtrailer (hur tänkte dom där).
Aktion kastar sig varenda gång jag försöker rida upp där och jag tänker "PANIK".
Börjar programmet med att rida upp på medellinjen med en häst med det högsta huvudet han kan få och den lägsta ryggen. Funderar mer än en gång på vägen mot första halten om jag ska skita i allt och gå ut igen... Bestämde mig för att inte låta Aktions tramsighet vinna och red hela programmet med alla muskler jag kunde hitta i min stackars kropp på en häst som var fin så länge han inte var på den kortsidan. Undrade smått flera gånger om inte domaren skulle blåsa ut mig då vi inte ens kom ut på spåret på den kortsidan. Efter avslutat program var det många på läktaren som tyckte jag var stark som genomfört det.
Jotack, jag kände mig som en liten blöt fläck på en stor tramsig häst.
Ute på framridning var han självfallet skitfin igen!!!!
Inte våran tävling och vi åkte hem slokörade med 51% i bagaget (var tog revanschen från förra helgen vägen undrar jag)

På kvällen hade jag och Matilda tjejmiddag för Ylva, Ullis och Pia så det muntrade upp mig :)

Idag vaknade jag dock med en mindre trevlig huvudvärk och fick inte ens i mig frukost MEN eftersom jag är en människa som hatar när mina planer går omkull redan på morgonen så kravlade jag mig ut till stallet med en Cola Light i näven och startade projekt klippning av nallebjörnen Bonzo. Gud det var mkt. päls där!!!

Efter mådde jag faktiskt bättre och unnade mig (håll i er nu) att gå och lägga mig och sova middag i 1,5 timme.
Dagen har avslutats med väldigt god middag hos mina föräldrar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar