Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

tisdag 4 juni 2013

Svettig dressyrträning!

Var i god tid uppe på Svabesholm för att skritta igenom Bonzo innan träningen för Mimmi började.

I början av träningen kändes Bonzo stapplig och seg som sirap....Fick rida på ordentligt och svetten lackade på både mig och hästen


När sedan Mimmi säger i slutet att nu ska vi avsluta med att ni rider öppna mellan den och den bokstaven, lägger sedan en volt och gör sluta diagonalt då tittade jag och Ylva på varandra och Ylva utbrister "jamen, börja du Anne så följer jag efter" Gulliga chompis!!!

Efter ett tag vill Mimmi gå upp på Bonzo eftersom jag har klara problem med slutorna till vänster. Får till en perfekt sluta direkt och felet ligger alltså hos mig som är otroligt "höger". Blir till att öva och öva! Hon gillade Bonzo och förstod varför jag är så förtjust i honom. Gick upp igen och fick till en sluta till vänster ganska ok innan vi gav oss.

Gyllenbergs skulle rida i ridhuset efter oss och mötte 2 väldigt slagna och svettiga piloter som släpade ut 2 lika slagna & svettiga hästar och undrade stilla vad Mimmi hade gjort med oss, hahaha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar