Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

tisdag 18 juni 2013

Bonzo behandlad och nyskodd!

Fick ett sms från Camilla i måndags att hon kunde ta Bonzo redan på tisdagen. Jag hade ientligen tid hos hovslagaren på Löberöd men då Camilla så varmt rekommenderade sin hovslagare Carita på plats så ringde jag upp henne och berättade hela Bonzos bakgrund historia och fick tid idag.

Så summa summarum så lämnade jag Bonzo på morgonen och hämtade på eftermiddagen en behandlad och nyskodd häst, mkt. smidigt!

Thulesbo Säteri, ett riktigt lyxställe för hästarna!


Han hade mkt. mkt. mer än vad jag trott (stackars Bonselons). Områdena som Camilla hade stötvågat och satt akupunktur osv. på var hela vänster sida på halsen upp till nacken, lite på vänster bog, mkt. på höger bog och hela höger bakdel. Inte jättekonstigt att han inte gått riktigt rent på höger fram då och att jag har tyckt att han känts knagglig på sista tiden. Fick rådet att rida ut rakt fram i lugn och ro och sedan sätta igång honom sakta men säkert under helgen.
Återbesök igen den 3 juli!

Carita tyckte han var fin i hovarna och hade vuxit ut bra så hon satte vanliga skor, hel sula fram med silikon under. Nu får vi hoppas att detta funkar på honom!! 

Dagen avslutades på idrottsplatsen med fotbollsavslutning där barnen skulle möta föräldrarna.
Hmmmmm, jag fick röra bollen en gång och Kalle med vilket resulterade i att han vred knäet, hahaha vilka fotbolls fantaster vi e.

Min frisör Jenny (som spelat fotboll halva sitt liv) kom fram och sa att jag såg lika bortkommen ut på fotbollsplanen som hon känner sig på hopptävling (stämmer nog ganska bra)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar