Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

tisdag 11 juni 2013

Ros & Ris samt en elak turkisk bacill!

Skribenten har dom senaste dagarna varit fullständigt däckad av en turkisk bacill i form av dunderförkylning, en hals tjock som en fotboll och lite feber på det. Man skulle nästan säga att jag har varit lika sjuk som bara en man kan vara ;)



Dock hann jag med 2 dressyrtävlingar i förra veckan innan jag däckade ihop. En i torsdags som gick över förväntan trots urusel framridning och varmt som bara den. Lyckades skrapa ihop 60,17%.
Dressyrtävlingen i lördags tror jag bara att jag ska lägga på hyllan och glömma.... Tror helt ärligt att domaren hade PMS.
Visst var Bonzo spänd och trodde mer att han skulle ladda iväg och hoppa över det fantastiska räliga vita dressyrstaket mer än att vara innanför det. Att det sedan stod blomkrukor på varenda bokstav gjorde ju inte Bonzo mindre spänd (alla som känner Bonzo vet vad han tycker om blommor...)
Tyckte ändå att jag försökte rida på hans energi men fick kommentaren "bättre om du har din häst mellan hand och skänkel så kan ni kommunicera bättre" EHH VA??? Jag tyckte ändå att jag hade honom ganska bra mellan hand och skänkel trots att han var så spänd!
Fick det fantastiska resultatet 52,8% och åkte nedslagen hem :((

Fantastisk bedömningssport är dressyr som jag aldrig kommer bli riktigt klok på!
Men jag ger mig inte utan ska uppnå högre % !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar