Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 5 mars 2017

Träning, träning, träning

Swish så var helgen förbi igen??? Längtar verkligen efter en veckas semester i Dubai nu!!

Igår klippte jag båda hästarna innan vi skulle rida och båda fick guldstjärna för gott uppförande. Kan inte beskriva hur skönt det är att ha en egen klippmaskin efter alla år med att låna eller hyra maskin.
Efter lunchen red vi markarbete (hade ientligen tänkt varvat med bomarbete men vi var 5 ekipage i ridhuset). Båda hästarna var pigga och glada och vi tog gooood tid på oss i ridhuset så det blev en massa mys också. Skönt när man slipper stressa ibland och bara kan vara!
Drog sedan ut sonen på PW i skogen på 1,5 timme
 Körde sedan min 10 minuters träning hemma och var rätt så nöjd med mig själv när jag landade i duschen!
Idag var det dags för hoppträning direkt på morgonen och Xena var så himla fin i markarbetet direkt med både svung i travstegen och uppåtsträvande i galopparbetet. Hoppade slinga på 5 språng som satt riktigt bra den sista rundan. Händer verkligen massor med henne i markarbetet nu.
Sonen börjar bli klar för årets 1:a tävlingsstart och var jätteduktig med sin vita springare idag!
Även idag gick jag PW (dock en lite mindre runda) och avslutade med min 10 minuters träning hemma. Klappa mig själv på axeln och kände mig duktig!
Även middagen ikväll gick åt det nyttigare hållet med halloumi panerad kyckling med varm/kall sallad.
Receptet hittar ni här
http://www.ica.se/recept/halloumipanerad-kyckling-med-gront-721653/
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar