Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 19 mars 2017

Så jäkla bra!

Ja, igår var jag faktiskt SÅ JÄKLA BRA på hoppträningen och allt satt som ett smäck! Markarbetet kändes kanon så nu går vi från 1.0 till 2.0 (spännande)! Är otroligt inspirerande och utvecklande att känna hur en häst förändras och att det är jag som bidragit till det (klapp på axeln till mig)
I hoppningen hoppade vi först fram på ett räcke och sedan en serie mot väggen. Xena var högst tveksam mot serien mot väggen och jag hade bara en plan och det var att ta sig igenom hur många kråksprång det än blev. Som tur är släpper hon något snabbt och nästa gång hoppade hon super och även dom följande gångerna. Avslutade med att hoppa serien och räcke, oxer på linje som höjdes upp.
Vädret var väl sisådär med snålblåst och snö så sonen och jag bestämde på vägen hem att det fick bli bakdag inomhus. Jag hade hittat en smarrigt recept i Metro på snickerskaka så den gav jag mig på
 Sonen gjorde Ahlgrens bilar pannacotta och bounty
Blev verkligen ingen dietdag men jisses så smarrigt allting var!
Imorse stack killarna till våran andra gård och jag hade en helt oplanerad dag framför mig! Började med att rida ut på Xena men fick ändra planen från långrunda till våran grusväg då dimman låg ganska tät
Våran gårdskatt Hedda låg i säkert förvar i fönstret och hade koll på oss
Efter morgonduschen bestämde jag mig för att sticka och kolla på tävlingar på Sydslättens RF. Är alltid nyttigt att se ryttare rida högre klasser och se hur dom agerar! Fick till en kort fikastund med Ylva & Lina också.
Lina/Fairchild
Nu är helgen till ända igen och förhoppningsvis känner vi mer vår nästa vecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar