Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

tisdag 7 mars 2017

Jagad av polisen!

Jorå så att det stod inget i tidningen idag iaf om att en svart bil blev jagad av polisen på morgonen igår...
Jobbade hemma och skulle köra sonen till skolan
Hoppade snabbt in i jogging outfiten och med håret på ända och körde iväg till skolan 08.00. Såg på håll att det höll poliser vid skolbussarna och massor med bilar som blivit stoppade och allmän kaos.
Sa till sonen att jag vänder här uppe så får du gå ner sista biten.
Kör lugnt iväg och märker blåljus i bakrutan. Tänker för mig själv att "shit nu har dom fått nys på en storbov"
Vänder höger över bron och märker att polisbilen följer efter mig och börjar nu blinka med ljusen!!!
Hahaha, jag kände mig ganska liten på jorden när jag tog ner rutan och han frågade efter mitt körkort. Efter denna koll kunde jag lugnt köra iväg igen och undrar fortfarande hur polismannen tänkte när han såg att en skolelev gick ur min bil och ändå kände att han ville köra efter mig med blåljusen på??


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar