Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 5 september 2015

Träningar och inställd tävling

Det är fullt ös medvetslös i veckorna nu med både jobb och träningar med alla hästarna. Schemat för hösten kommer att se ut ungefär såhär

Måndagar : Carl Philip markarbete
Tisdagar: Anne hoppträning hos Ulrika T
Onsdagar: Anne hoppträning hos Lina
Torsdagar: Carl Philip hoppträning
Fredagar: Förberedning inför tävling på lördagen för det mesta

I veckan var jag och tränade hos Ulrika för första gången på väldigt länge och det var inte utan att det var lite pirr i magen.
Xena var som en turbo maskin och höll på att hoppa mig ur sadeln ett antal ggr.
Tror mina "OH" över hindren hördes ända till Tomelilla
Nästa kväll var det dags för Bonzo att träna för Lina och han var något lugnare och tog allt med ro
 
Har även hunnit med lite uteritter på lång öra och kort öra i veckan
 

Carl Philip har varit på läger med skolan i veckan så hans ridning har varit lite lugnare. Men nästa vecka kör vi igång för fullt för oss båda.

Skulle tävlat idag i Eslöv och tänkte att "kanske" det inte regnat lika mycket på det hållet som hemma (hade kommit 10mm inatt) så jag körde iväg och höll mina tummar.
När jag körde kom det skur efter skur efter skur och jag började smått inse hur banan utomhus skulle se ut
Blev dyngsur bara av att gå banan...
 Fanns inte minimal chans att jag startar min fina häst på sådant underlag
Så jag körde hem igen och längtar tills inomhus tävling nästa helg
 
Ikväll vankas tjejmiddag hos bästa Ylva där vi antagligen kommer lösa en massa världsproblem, hahaha
Bildresultat för party

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar