Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 27 september 2015

PAY BACK time efter allt slit man lägger ner!

Ledsen mina kära läsare men den här bloggen kommer nog bli uppdaterad med hel vecka status varje söndag känns det som nu. Min tid vid bloggen är minimal!

I alla fall så startade Ulrikas träningar denna veckan och jag rider tisdagar där. Tog med Xena P då vi skulle testa nytt bett på Bonzo och det ville jag göra i mer lugn och ro på Linas träning dagen efter.
Xena var jättefin i markarbetet innan vi började hoppa vilket gjorde piloten också lugn ;)
Första övningen gick ut på att komma i trav på bom och sedan högt kryss, landa i galopp och 6 språng fram till ett räcke som sedan blev en oxer. Behöver jag tillägga att "fröken rädd om min ben" överhoppade sig något och låg nog en halv meter över hela tiden.
Asså, shit rent ut sagt vad denna häst kan hoppa!!!
Med ett stort leende antog vi nästa övning som gick ut på att hoppa oxer och räcke på en ått volt. Även här hoppade hon skitfint och jag var kanon nöjd med träningen.

Dagen efter var det dags för tandläkare besök för Xena P och hon hade lite vassa kanter på båda sidorna och lite överbett så nu är hon som en ny häst i munnen igen! Sonens kommentar (som aldrig sett detta innan) var att "Hur kan hästarna vara så lugna när dom får en hel vinkelslip i munnen" hahahaha!
Ska även boka in Bonzo hos M.B då jag var supernöjd med hans jobb och kunnande!

På kvällen var det dags att hoppa Bonzo på ett GAG-bett för att se om vi kan få upp honom från bogarna och få bättre språngkurva.
ASSÅ men HALLÅ!!!! Han har aldrig hoppat så bra och vi dansade runt banan som om vi inte gjort något annat! Shit så kul det ska bli att tävla honom nästa helg!

Sedan sprang veckan iväg och igår var det helg igen. Äntligen skulle jag till frissan och klippa mig och lägga slingor (har nog aldrig varit så mörk som jag var nu). Jenny är så himla duktig och vet exakt nu efter alla år hur jag vill ha det. Tack Jenny för ett super jobb!
Hem snabbt och ta in hästarna för sedan var det dags för middag hos Lottens förra ägare Lotta/ Christer/Celine. När vi provred ponnyn i juni kände vi allihopa att vi klicka vilket har resulterat i en ny väldigt trevlig vänskap för både mig och mannen.
Eftersom dom bor utanför Kristianstad så skulle det bli även "sleep over". Sonen var självfallet med då han ville prata Lotten med Celine (dottern).

Jisses så vackert dom bor i sitt fina hus
 Plankstek till middag med oxfilé
 Choklad fondant till efterrätt
 Kära Lotta jag är så glad att vi lärt känna varandra!
 Denna utsikten vaknade vi till idag!
 Efter att sussat gott i en egen lägenhet brevid huset!
 Ledsen att säga det Lotta/Christer/Celine men enligt Carl Philip behöver vi inte åka utomlands nästa år för det räcker att åka till er där det finns allt! Bastubåt, vattenskidor osv. osv. och det bästa av allt är att då kan han ju ta med sin kära Lotten, hahaha!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar