Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 12 september 2015

Fantastiska fina hästar!

I veckans träningar som gått så gick Bonzo exemplariskt hos Ulrika i tisdags, Xena något mindre bra hos Lina i onsdags och sprang mest och hoppa kråksprång.
Varför blir alltid träningen innan tävling så dålig alltid kan man ju undra??
Låg och funderade på natten på en lösning. Boka in ny träning på torsdagen för Lina, på med mini sporrar (för att få henne att lyssna bättre) och freejump tyglar (så att jag inte blir så hård i handen, vilket är lätt hänt när hon ångar på)
Fick till en skitbra träning men vi bestämde ändå att hon skulle gå ner en klass idag och istället skulle Bonselons få göra sin debut på banorna igen efter 15 månaders uppehåll i Xenas tänkta klass.

Fredagskvällen ägnades åt att bada 2 hästar och knoppa dom (alla som känner mig vet att ingen häst åker härifrån på tävling utan knoppar)

Fick med mig sonen som är en perfekt groom och hjälpreda för han har lärt sig alla rutiner och vet exakt vad som förväntas. Så himla skönt att kunna släppa det när man åker :)

Xena var först ut och uppfödarna stod på läktaren (no pressure).

Satte min bästa runda någonsin på henne och nästa helg går vi upp 1 klass
Sedan var det dags för en otroligt lycklig Bonzo att visa var skåpet ska stå!
På framhoppningen hitta vi inte alls varandra och jag insåg ännu en gång hur otroligt olika han och Xena är vilket kommer främja min ridning otroligt mycket.
Blev lite av och på läge på banan så jag måste betsla om honom så att han vågar gå fram lite mer själv. Nästa tävling får han också gå upp 1 klass :)

Summa summarum så satte mina otroligt fina hästar varsin 0-runda idag
Hade en otroligt trevlig dag då många av mina vänner tävlade där också, tack alla goa vänner för en mysig dag!

Bildresultat för love my life

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar