Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 20 september 2015

Hoppla hoppla en hel vecka har sprungit förbi igen...

Denna vecka som gått har innefattat

- punktering på trailern (och självfallet var mannen bortrest hela veckan så ALLA träningarna fick ställas in)
- skribenten har blivit 1 år äldre (tror siffrorna ska vändas i hur gammal jag blev för jag känner mig absolut inte såååå gammal...)

Igår var jag på tävling med fina Xena P och vi skulle debutera en klass högre.
Tog det steg för steg eftersom hjärnspökena hade skitkul med mig...
1. Gick banan, räkna det enda relaterade avståndet som fanns
2. Red fram i lugn och ro och hoppade krysset utomhus
3. Framhoppningen (trång) sket i att det inte blev perfekta språng utan höll min plan med 2 språng vardera på räcket och oxern.
4. Ut från den trånga framhoppningen och skrittade ute och lugnade ner både Xena och mig själv innan vi skulle in på banan
5. In på banan och håll din plan!

Hur gick det då??

Skitbra, men inte den mest rytmiska rundan kanske i början men efter hinder nr 3 red piloten bättre. Dock fantastiska språng av Xena P hela vägen ;))

Nollrunda och jag kunde andas igen, hahahaha!

På kvällen var det dags för min önskade fölsedau present från min man och det var en riktigt god middag hemma där jag bara kunde vara brevid och titta på och dricka rosa champagne ;)

Lammracks, lammfilé och vildsvin och färsk rödbeta
 Hur gott var inte detta!!!

Idag var det upp i ottan igen då sonen och jag hade bokat in oss på hästloppis (sova är väl helt över reklamerat när man är ledig...)
Jättekul att vara med Carl Philip och se hur han lär sig att sälja. Sålde faktiskt hyfsat av våra C ponny grejor efter Silver och det vi inte fick sålt satte jag ut på en sida på facebook när vi kom hem och 1 timme senare var allt sålt ;)
 
Själv så hittade sonen helt nya Mountain Horse stövlar för en spottstyver som satt perfekt!
Eftermiddagen ägnades åt att rida alla 3 hästarna och vi slapp regnet trots att himlen såg ganska arg ut imellanåt

Ny vecka och nya möjligheter väntar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar