Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 15 december 2013

Tuff träningshelg för Annsie avklarad!

Då vädret håller sig på bil/trailer plussidan så bestämde jag mig i fredags för att höra om Annsie hade kvar platser på sin luciaträningshelg på Skönabäck. Tur hade jag för hon hade plats kvar både på lördagen och söndagen.

Igår fick Aktion äran och den skötte han med guldstjärna. Mkt. fokus på styrka och lydnad och varken jag eller hästen hade många torra fläckar på kroppen efteråt.
Idag var det meningen att Aktion skulle åka igen men tyvärr fick han värmeutslag på hela kroppen som inte riktigt hade gett med sig på morgonen så Bonzo fick hänga med istället.
Kanske ska döpa om Bonzo till speedy gonzales. Sprang mest på bogarna och blev jättestark framåt. Hans sötebröd dagar är verkligen över för nu måste jag börja rida honom utan silkesvantarna och börja kräva att han sätter sig ordentligt bak. Fick många bra tips med mig hem om hur jag ska träna upp honom för detta.
Vi hoppade en linje med räcke, oxer, räcke och det var inte många gånger Bonzo och jag fick till rätt galoppsprång och Annsie undrade stilla "kan inte TANT räkna".
Nope, kan hon inte för jag hade fullt fokus på att hålla mig kvar på kanonkulan (där kom ganska många whiiiiii ur min mun)
(bild på övningen)
 
Åkte hem och ringde genast upp min tränare Ulrika och la in ett önskemål om att ha 2 hopptider stående varje vecka istället för 1 så att båda pågarna kan hoppa samma vecka och inte varannan som nu.
När jag kom hem så åkte jag och dom 2-benta pågarna på biltur och skulle besöka julmarknad men hittade ingen så vi slutade på Kiviks Musteri och fikade istället.


Sedan har jag avslutat dagen med att åka med Ullis och överräcka en julklapp till våran tränare Ulrika och där blev vi bjudna på glögg & mkt. trevlig snicke snacke stund fick vi oxå :)

Ps. någon som har tips om hur man gör när hyacinten växer iväg på höjden för min stackars Nisse kan snart inte hålla i den längre





2 kommentarer:

  1. Som tur är så är jag bästis med en trädgårdsmästare ;-)

    Undvik värme (nära element), gärna svalt på natten. Sparsam vattning när jorden torkar ut... Kram och welcome back :)!

    SvaraRadera