Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

måndag 30 december 2013

Åter till verkligheten igen!

10 dagars ledighet sätter sina spår och jag var inte direkt piggelin när klockan ringde idag...

På julafton hade vi mina föräldrar och helgen innan hade Matilda bakat och knådat så det rök om vetemjöl i hela köket. Mkt. gott godis och julbak blev resultatet.
Själv så intog jag rollen som sillinläggare och dukning av julbordet
Började även julaftons morgon me gofika hos Ylva och fick en av dom perfekta julklapparna till mig och mina fina hästar. En nummerlapp i brunt läder med bling bling.
Fick även ett ursnyggt shabrak och luva från Matilda



Vi har även haft min hundbesök i 10 dagar och det har varit riktigt mysigt och Cajsa flöt in i familjen (och alla filtar) utan problem
Tyvärr tyckte jag tiden gick alldeles för fort när Matilda var hemma och många krokodil tårar kom när hon lämnade oss i lördags. Usch så tungt!
Men vi hann även med shopping på rean i fredags och jag kan konstatera att man kan vara lääääääänge i ett provrum när man är i 20 års åldern, haha!
Fick även upp henne i sadeln på Aktion en dag och då passade hon på att hoppa vilket gick utmärkt
Hästarna har ridits igång för fullt igen och övningarna som jag fick med mig från Annsie träningen fungerar perfekt som uppvärmning för båda och Bonzo kommer mkt. snabbare igenom än innan. Uppvärmningen handlar mkt. om att dom ska sätta sig och man gör den både i trav och galopp. Ökning på långsidorna, ner i sadeln innan kortsidan, på med skänklarna och upp med händerna. Om ngn. av dom fuskar på kortsidan så lägger jag en volt så får dom göra om kortsidan direkt igen.

Igår var en tung dag med längtan efter Matilda så jag sysselsatte mig med att först rida Bonzo i ridhuset och sedan storstäda hela huset och lyfta ut julgranen som såg ganska ledsen ut efter 3 veckor inomhus. Passade på att pynta soffbordet med lite nyårstänk istället.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar