Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

torsdag 12 maj 2016

Inte min vecka denna veckan

Från att ha njutit hela helgen så började denna vecka desto sämre...
Åkte på hoppträning i tisdags med Bonzo och kände direkt när jag började rida fram att han liksom kändes halt på alla 4 ben och var ovillig att gå framåt. Han värmde ur det mesta men jag valde ändå att strunta i hoppträningen och åkte hem igen.
Efter dialog med tränaren och hovslagaren kom vi fram till att det är troligtvis en känning av fång. Han och Xena´s hage är väldigt gräsrik med mycket gott gräs och Bonzos mage har växt ut rejält på bara 1 vecka. Satte honom på smärtstillande direkt och mindre gräsrik hage och låter honom vila ett tag.
Igår började dagen med att på vårat ledningsmöte berättar min chef att hon ska sluta 1 september. Ehhh VAA??? Som en blixt från klar himmel kan jag säga! Efterträdare är redan satt så 1 september får jag ny chef och känslorna är upp och ner för mig. Är otroligt viktigt i min roll att man känner att kemin fungerar med chefen då man jobbar så nära varandra och här får jag liksom bara gilla läget, hmmm! Kan antingen bli skitbra eller precis tvärtom!
När jag sedan går ut i stallet för att göra Xena iordning för hoppträning upptäcker jag att hon blöder lite i ena näsborren. PANIK och ringer Ylva/Lina som lugnar ner mig och säger till mig att åka iaf. Tur att jag löd för där kom ingenting under hela träningen och hon har antagligen stuckit sig på något under dagen. Hoppträningen gick super för både mig och sonen och glada åkte vi hem.
Hemma ska jag koppla loss trailern och då går gängorna isönder i spaken som spänner fast hjulet fram. MEN HERREGUD ska det aldrig sluta??? Nu har jag ingen trailer på ett par dagar då mannen inte hinner fixa detta innan helgen, suck!
Nu tror ni kanske att det var slut med allt?? Ack nej för på morgonen idag började det med att Lottens tråd i ena hagen hade blåst isönder inatt och jag såg det inte förräns jag hade en vit springare ute på dom vida fälten. Alltså bara börja morgonen med joggingtur efter galen ponny. Efter detta väntar det tandläkarbesök idag!
Så vet ni vad imorgon ska det bli strålande sol så denna skribenten har tagit semester och ska ligga pall i solsängen hela dagen och hålla tummarna att inte mer kan drabba mig denna veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar