Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 28 november 2015

The one and only amazing Bon Ciao!

Det var regnigt, det var som att rida fram på en utebana gjord på lervälling! Bonzo ville inte gå fram och kändes faktiskt som att han var halt på alla 4 benen!! Inget kryss i framhoppningsridhuset så det var man tvungen att ta i lervällingen.... Kändes som att landa på betong med såpa ovanför. Redan innan vi hade startat insåg jag läget idag och strök oss från 2:a klassen då jag är väldigt väldigt RÄDD om min stjärna!  På med regnridbyxor ( har nog ägt dom i ca 5 år och aldrig behövt använda dom på tävling förrän idag men jisses dom var bra!!!)
Innan vi åkte hemifrån

Mina vita regn ridbyxor
rainlegs regnbyxa billig ridbyxa för regn cykelbyxa
På med tjockaste vinterjackan modell längre och tävlingskavajen innanför. Jag var varm men såg nog dyngsur ut då mannen undrade om det inte rann längst ryggen...

Tackar gudarna för att jag var näst sist ut i klassen och vi endast var 3 st i framhoppningsridhuset då det tydligen varit kaos där inne innan.

Bonzo var genast med på noterna när hindren kom framför hans nos och jag hade gott självförtroende när jag gick in på banan
 Bonzo var Amazing!!! Tog av stort på 2 hinder i grunden som var lite tittiga men bättre att han gör det än stannar! Omhoppningen flöt kanon och jag var super nöjd när jag gick i mål! Näst sist ut av 38 startande och fick en 5:e placering!!! Finaste Bonzo en bättre avslutning på detta året kunde man inte få!
 Bonzo tackar publiken!
 2 lyckliga!
 Otroligt fina rosetter!
 2 lyckliga ryttare!
Filmen kommer... Men shit vilket tävlingsår jag gjort med båda mina fina hästar! Man lägger ner otroligt mycket jobb och kör iväg 4 kvällar i veckan minst men när pay back kommer så glömmer man allt det och är bara så nöjd med allt man arbetat fram innan tävling!
 
Säger bara en sak 2016 kommer bli ett ännu bättre år med båda mina fina hästar Bon Ciao och Xena P!

2 kommentarer:

  1. Grattis! Och så himla kul att Bonzo kommit tillbaka efter sin skada!! (Y) Kram Vera

    SvaraRadera