Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 19 maj 2017

Dålig på att uppdatera!

Jag är verkligen urusel på att uppdatera min blogg nuförtiden... tar ett ryck igen och hoppas bli bättre denna gången.

Veckorna springer iväg med jobb, ridning och spinning! Jepp jag är fortfarande helt såld på spinning och går på 2-3 pass i veckan. Köpt spinningsskor och nya träningskläder så att jag har flera set och slipper tvätta efter varje pass.
Viktväktarna håller jag också stenhårt på och hade förra veckan gått ner 4,2 kg. Kunde dock inte väga in denna veckan då jag varit på kurs i Stockholm.

Båda dom fyrbenta tjejerna har varit hos våran duktiga equiterapeut Camilla och blivit genomgångna. Stolt som en tupp blev jag då hon berömde hur fin och musklad Xena blivit i kroppen samt att hon endast hade lite små grejor som spände. Alltså har mitt upplägg med mycket markarbete denna vår gett helt rätt resultat. Lotten hade som vi misstänkte en rejäl spänning i höger bak men den fick Camilla loss så ingen behöver komma på återbesök.
Skönt att stå med nålar i rumpan
 Lotten ser lite misstänksam ut...
Förra helgen ägnades utomhus då våren gjorde sitt antågande. Alla utemöbler åkte ut och slipades av mannen och jag antog arbetet med att olja in dom.
Även blommor och kryddor inköptes och planterades
Fick sedan ett ryck (inte helt ovanligt mig) och tyckte våran grill hade gjort sitt efter 4 år och åkte iväg och köpte en ny
På söndagen hade vi hoppträning som dock blev enbart markarbete då Xena hade rumpan mer i luften än på marken och var uber pigg. Hon var dock jättefin i markarbetet ändå men med ganska mycket Power. Tränade i slutet på galoppombyten och blev mäkta glad då jag upptäckte att dom är inte långt från att sitta bra hos henne jmf. med i höstas då hon bara sprang iväg i slängtrav och inte kunde byta alls. Även piloten fick beröm av sin tränare att jag fått mycket mer styrka i benen och rider med en stadigare sits så spinningen är kanon för min ridning med.

Denna helgen väntar terassen på att få lite TLC med att oljas in och jag har fått den underbara uppgiften med att måla staketet runt om (sa jag att jag HATAR att måla....)
Även 2 spinningpass är inbokade lördag och söndag och på söndag kör jag något nytt med först spinning och sedan ett Body Balance pass
BODYBALANCE® är yoga-, tai chi- och pilatesträning som bygger upp flexibilitet och styrka och gör att du känner ett lugn. Med kontrollerad andning, koncentration och en noggrant strukturerad stretching, rörelser och poser till musiken skapar denna klass en helhetsträning som ger kroppen ett tillstånd av harmoni och balans
Och självfallet har vi hoppträning på söndag så fullspäckad helg med fint väder och mycket aktiviteter väntar
 
Avslutar med en gullig bild på våran kattunge "Carl-Punte" som ska stanna i Stall Lilja
Och ett tips om ett mycket gott rosévin (som iaf till Sjöbo måste förbeställas) för endast 69 kr
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar