Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 21 september 2014

En helg i ponny världen!

En underbar helg tillsammans med mina älsklingar är över!

Denna helgen har nästan uteslutet ägnats åt sonen och hans fina ponny Silver.

På fredagkvällen såg vi att dom ska ha Pay and Jump på Attusa gård nästa helg och Carl Philip tyckte självklart att det skulle han vara med på.
Jag tyckte att det väl räckte med bomklass då eftersom han aldrig har hoppat innan (1 språng i somras på Silver).
Självklart tyckte han mamma mesade och bomklass var ju bara en uppvärmning så det fick bli anmälan till även 30 cm.

På lördagen var vi uppe i ridhuset och Silver ser verkligen super fräsch ut

Sedan stack vi ner till Stallshopen då sonen ville ha nya ridbyxor till P&J (undrar vem han har fått ifrån att allt ska matcha...). Blev även ett fint pannband i bling, bling med Sverige flaggan inhandlat.
Resten av dagen ägnade jag sedan åt powerwalk på 1,5 timme och faktiskt hör och häpna lite soffhäng med tidningen innan middagen förbereddes.

Idag var det då dags att träna inför P&J så vi stack hem till Ullis och passade på att klippa ponnyn samtidigt då han såg ut som en lurvig mulle. Silver själv tyckte nog det var fullständigt onödigt och hade nog gärna behållit sitt berg av vit päls.
Min son imponerade sedan stort på mig och Ullis och skuttade runt på en bana på 30 cm utan några som helst problem och jublet stod högt på marken.
Vilken ryttare och vilken ponny!!!
Jag ser nog fram emot P&J på lördag lika mycket som min son!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar