Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

tisdag 30 september 2014

Deppig men fick ändå ett glädje avslut på dagen!

Idag var jag på återbesök hos Löberöd med Aktion och tyvärr är han inte bra ännu.
Smärtan är mindre, svullnaden mindre och hältan mindre men inte helt 100% ännu.
Summa summarum vila i 1 månad till och återbesök igen i slutet av oktober.
Även om jag vetat att detta kommer ta tid så hade jag en liten förhoppning att stötvågsbehandlingarna skulle skynda på det hela men inser nu att vi är nog inte igång igen förrän till julen.
Tycker faktiskt att jag fått nog av veterinärbesök och sjuka hästar detta året.
Först Bonzo som blev utdömd i våras, sedan ponnyn som får fång och nu Aktion med gaffelbandsskada. Vågar inte ens räkna hur mycket pengar vi lagt på veterinärvård och mediciner hitintills. Kände verkligen ingen motivation alls att fortsätta med hästar när jag körde hem från Löberöd idag och så har jag aldrig känt innan, suck!

Men sen på eftermiddagen så kom där en ljusglimt tillbaka igen då Carl Philip ville ner till Ullis bana och prova att galoppera. På vägen dit säger han att han nog ska prova att hoppa också i galopp!
Ja ja tänkte jag "ta det nu lite lugnt"

Icke sa nicke har min son bestämt sig för något så händer det och han hoppade en bana flera gånger i galopp och tjöt av glädje! Själv så hade jag svårt att andas och filma samtidigt!
Jisses det går snabbt framåt i utvecklingen för honom och ponnyn!
Men så roligt att se sonens glädje när han far fram på världens bästa och snällaste ponny! E så himla glad att vi köpte så rätt ponny för honom!

Kvällen innan red han även ut för 1:a gången barbacka och provade självfallet att trava också...

På kvällen sa min son klokt "mamma, tiden går fort och snart har du och Aktion lika roligt som mig och Silver" och så är det nog!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar