Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

torsdag 8 september 2016

Respekt för getingar

Min man och son skrattar alltid hjärtligt när jag springer så fort en geting närmar sig! Då jag vet att jag är allergisk har jag i många år lyckats hålla mig från att bli stucken tills igår!
La ut en soffkudde på terassen som jag lyckats spilla på för att torka upp. Tar in den senare på dagen (då pratar vi kudde i typ divandels storlek). Känner hur det sticker till och tänker att jag kanske rev mig på dragkedjan.... Ändrar läget på handen men känner hur det svider mer och mer och tappar dynan och där sitter den lilla jäkeln på handleden!
Fick ärligt talat fullständig panik och letade snabbt upp salubrin och blötte handleden rejält
Trodde jag hade lyckats klara mig undan svullnad tills imorse och vaknade med en handled dubbelt så stor och smärta och klåda utan dess like.
Tur man jobbar med läkare och slipper gå till vårdcentralen och fått salva och tabletter idag
På söndag är det dags för "Österlens Veteran brudars" 1:a start i Equitouren. Laget har tränat varje vecka och gör stora framsteg hela tiden så dom andra lagen får passa sig på söndag!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar