Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

måndag 13 juni 2016

Intensiv och kul helg på cafeét

I helgen har jag jobbat i som 1:a i köket på cafeét. Kändes lite nervöst då lördagen började med att jag skulle baka scones för ett bussällskap på 38 personer innan vi öppnade.
Hela sällskapet var super nöjda och nästan alla scones gick åt
Sedan dags att kolla att hotellgästerna hade allt dom behövde på frukosten. När vi öppnade 11.00 hade jag fortfarande inte ätit frukost än. Dagen gick i ett och jag och Tom som stod i kassan var ett bra team.
Landade mjukt på terassen för att serveras god middag av killarna på kvällen
 Upp i ottan på söndagen igen för att förbereda frukost till ett stort sällskap och preppa i köket för dagens öppning.
Fick ägg över från frukosten och fixade till sillmackor i cafeét som hade rykande åtgång.

Det är så himla kul att jobba med mat och service så även om fötterna värker efter en helg så går jag därifrån med ett stort leende och njuter av att alla kunder var så nöjda med alla maträtter jag fixat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar