Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

tisdag 23 juli 2013

Helgen försvann i ett nafs!

Fortfarande får jag inte till bilder eller radmatningar så ni får stå ut ett tag till. I lördags var jag och Aktion på våran 1:a hoppträning för Ulrika och han skötte sig ypperligt. Han är väldigt lätt för mig att följa med med sina stora rörelser och jag blir på något sätt lugn på honom. Är inte tittig iheller utan rullar bara på, nice! Ulrika tyckte oxå att han passade mig väldigt bra så nu kör vi på! På kvällen hade vi gäster hemma med god tapas & grillning. Kaaaaanske jag skulle gått och lagt mig tidigare med tanke på att Ciclonica skulle köras till Småland morgonen efter.... Klockan 08.00 på söndagen möttes vi upp vid betet och Bonzo fick följa med som sällskapshäst i trailern. Ciclonica tog endast ca 5 minuter att lasta så det gick smärtfritt. Även jag hade "sällskapsdam" med mig i bilen, tack Ullis för trevligt sällskap och god hjälp. 2,5 timmar tog det att köra upp till Vislanda och Ciclonica skötte sig exemplariskt hela vägen. Väl framme fick hon direkt komma ut i hagen och hälsa på sin nya kompis (2-årigt sto e. Feliciano). Lite senare fick även Herkules (13-åring e Cortus) joina med damerna och allt funkade bra. Papprena skrevs och nu äger jag inte Ciclonica längre men dock Aktion. Perfekt lösning för mig som i 1 års tid har sagt att jag skulle vilja ha en läromästare till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar